Joris Van den Bergh   Technical Writer - E-learning Developer - Multimedia Producer      E-commerce and Web-Developer - Sales - Trainer - Author
© 2014 Joris Van den Bergh

Technical Writer

 "Gebrek aan documentatie kost je meer dan je denkt”

(John Sansom)

Je hebt een berg werk te verzetten en te weinig tijd om het uit te voeren. Er is

eenvoudigweg geen tijd om je zorgen te maken over documentatie en dat is niet erg want je

plant dit later te doen.

Laat me even raden, je bent dit nog steeds aan het plannen?

De functie van Technical Writer kan meer moeten omvatten dan wat de titel doet

vermoeden.

Technical Writing Eén van de taken van de Technical Writer is technische documentatie verstaanbaar maken voor de eindgebruiker.  Gebruikershandleidingen en korte tips & tricks met stap voor stap uitleg van procedures vormen hier de basis, maar daarnaast kunnen ook korte nota’s in nieuwsbrieven de klant of  medewerker attent maken op bepaalde mogelijkheden van een product of dienst die hem misschien ontgaan is. Knowledge Base Soms willen klanten of medewerkers antwoorden op ogenblikken dat de Service Desk niet of niet makkelijk bereikbaar is. Een goede knowledge base kan hier een antwoord op bieden. Glossary Een onderdeel van deze databank dient de Glossary te zijn: een verklarende woordenlijst die de door u  gebruikte terminologie op een verhelderende manier verduidelijkt. Handig zowel voor intern als extern gebruik. Document Management

“Wat indien je kon

beschikken over een

Technical Writer die ook de

knowledge base en het

documentbeheer op zich

nam?”

Echt? Zou er iemand bestaan die niet enkel technische documenten vertaald naar verstaanbare taal maar deze informatie ook beschikbaar stelt via diverse kanalen en zorg draagt voor het beheer van alle documenten binnen het bedrijf?  Alle medewerkers en klanten zouden snel de juiste informatie kunnen terugvinden. Wat een tijdsbesparing, tevreden medewerkers en klanten zou dit opleveren? Ik kan daar zorg voor dragen. Ik heb daar jaren ervaring in. Bij Thomas Cook organiseerde ik de knowledge base en glossary in Omnitracker en beheerde de documenten in hun document management systeem.
Maak technische materie verstaanbaar
Gemiddeld spendeert een doorsnee medewerker jaarlijks 40 % van zijn werktijd aan het opzoeken van informatie, 500 uur aan het controleren en klasseren van documenten en 150 uur aan het zoeken naar verkeerd geklasseerde documenten waardoor het meermaals voorkomt dat dezelfde documenten opnieuw aangemaakt worden. (bron: Gartner Inc.) Het is duidelijk dat een goed beheer van uw documenten noodzakelijk is.
Joris Van den Bergh   Technical Writer - E-learning Developer - Multimedia Producer      E-commerce and Web-Developer - Sales - Trainer - Author
© 2014 Joris Van den Bergh

Technical Writer

 "Gebrek aan documentatie kost je

meer dan je denkt”

(John Sansom)

Je hebt een berg werk te verzetten en te weinig tijd om

het uit te voeren. Er is eenvoudigweg geen tijd om je

zorgen te maken over documentatie en dat is niet erg

want je plant dit later te doen.

Laat me even raden, je bent dit nog steeds aan het

plannen?

De functie van Technical Writer kan meer moeten

omvatten dan wat de titel doet vermoeden.

Technical Writing Eén van de taken van de Technical Writer is technische documentatie verstaanbaar maken voor de eindgebruiker.  Gebruikershandleidingen en korte tips & tricks met stap voor stap uitleg van procedures vormen hier de basis, maar daarnaast kunnen ook korte nota’s in nieuwsbrieven de klant of  medewerker attent maken op bepaalde mogelijkheden van een product of dienst die hem misschien ontgaan is. Knowledge Base Soms willen klanten of medewerkers antwoorden op ogenblikken dat de Service Desk niet of niet makkelijk bereikbaar is. Een goede knowledge base kan hier een antwoord op bieden. Glossary Een onderdeel van deze databank dient de Glossary te zijn: een verklarende woordenlijst die de door u  gebruikte terminologie op een verhelderende manier verduidelijkt. Handig zowel voor intern als extern gebruik. Document Management

“Wat indien je kon

beschikken over een

Technical Writer die ook de

knowledge base en het

documentbeheer op zich

nam?”

Echt? Zou er iemand bestaan die niet enkel technische documenten vertaald naar verstaanbare taal maar deze informatie ook beschikbaar stelt via diverse kanalen en zorg draagt voor het beheer van alle documenten binnen het bedrijf?  Alle medewerkers en klanten zouden snel de juiste informatie kunnen terugvinden. Wat een tijdsbesparing, tevreden medewerkers en klanten zou dit opleveren? Ik kan daar zorg voor dragen. Ik heb daar jaren ervaring in. Bij Thomas Cook organiseerde ik de knowledge base en glossary in Omnitracker en beheerde de documenten in hun document management systeem.
Maak technische materie verstaanbaar
Gemiddeld spendeert een doorsnee medewerker jaarlijks 40 % van zijn werktijd aan het opzoeken van informatie, 500 uur aan het controleren en klasseren van documenten en 150 uur aan het zoeken naar verkeerd geklasseerde documenten waardoor het meermaals voorkomt dat dezelfde documenten opnieuw aangemaakt worden. (bron: Gartner Inc.) Het is duidelijk dat een goed beheer van uw documenten noodzakelijk is.

hits counter

Joris Van den Bergh   Technical Writer - E-learning Developer - Multimedia Producer      E-commerce and Web-Developer - Sales - Trainer - Author
© 2014 Joris Van den Bergh

Technical Writer

 "Gebrek aan documentatie kost je meer dan

je denkt”

(John Sansom)

Je hebt een berg werk te verzetten en te weinig tijd om het uit te voeren. Er

is eenvoudigweg geen tijd om je zorgen te maken over documentatie en dat is

niet erg want je plant dit later te doen.

Laat me even raden, je bent dit nog steeds aan het plannen?

De functie van Technical Writer kan meer moeten omvatten dan wat de titel

doet vermoeden.

Technical Writing Eén van de taken van de Technical Writer is technische documentatie verstaanbaar maken voor de eindgebruiker.  Gebruikershandleidingen en korte tips & tricks met stap voor stap uitleg van procedures vormen hier de basis, maar daarnaast kunnen ook korte nota’s in nieuwsbrieven de klant of  medewerker attent maken op bepaalde mogelijkheden van een product of dienst die hem misschien ontgaan is. Knowledge Base Soms willen klanten of medewerkers antwoorden op ogenblikken dat de Service Desk niet of niet makkelijk bereikbaar is. Een goede knowledge base kan hier een antwoord op bieden. Glossary Een onderdeel van deze databank dient de Glossary te zijn: een verklarende woordenlijst die de door u  gebruikte terminologie op een verhelderende manier verduidelijkt. Handig zowel voor intern als extern gebruik. Document Management

“Wat indien je kon beschikken over een Technical Writer

die ook de knowledge base en het documentbeheer op

zich nam?”

Echt? Zou er iemand bestaan die niet enkel technische documenten vertaald naar verstaanbare taal maar deze informatie ook beschikbaar stelt via diverse kanalen en zorg draagt voor het beheer van alle documenten binnen het bedrijf?  Alle medewerkers en klanten zouden snel de juiste informatie kunnen terugvinden. Wat een tijdsbesparing, tevreden medewerkers en klanten zou dit opleveren? Ik kan daar zorg voor dragen. Ik heb daar jaren ervaring in. Bij Thomas Cook organiseerde ik de knowledge base en glossary in Omnitracker en beheerde de documenten in hun document management systeem.
Maak technische materie verstaanbaar
Gemiddeld spendeert een doorsnee medewerker jaarlijks 40 % van zijn werktijd aan het opzoeken van informatie, 500 uur aan het controleren en klasseren van documenten en 150 uur aan het zoeken naar verkeerd geklasseerde documenten waardoor het meermaals voorkomt dat dezelfde documenten opnieuw aangemaakt worden. (bron: Gartner Inc.) Het is duidelijk dat een goed beheer van uw documenten noodzakelijk is.